נקודת המוצא של הקורס היא שתלמידים חווים את תהליך הלמידה כהתרחשות חברתית-רגשית: הלמידה מתאפשרת או מאותגרת על-ידי מערכות יחסים ואינטראקציות עם המורים והתלמידים הנוספים. לפיכך, החינוך הבית ספרי הוא לעולם חברתי, רגשי, אתי, אזרחי ואינטלקטואלי באופיו. עובדי הוראה זקוקים להבנה בתהליכים החברתיים-רגשיים ובהבדלים בין-אישיים בתהליכים אילו, על מנת להבין כיצד לקדם מטרות אינטלקטואליות ואזרחיות. יתרה מכך, הקורס יציע כלים לקידום מטרות חברתיות-רגשיות, מתוך ההבנה המתגבשת במערכות חינוך בכל העולם, וגם בישראל, שהתפתחות חברתית-רגשית הינה אף היא בתחום אחריותו של החינוך הבית-ספרי.